Printable versionAustralia
2012-04-28

Wereldreisverhaal 10

Hello hello, hier zijn we weer.
Het is alweer een tijd geleden na onze laatste update. We hebben weer veel meegemaakt, dus we zullen jullie in snelvaart onze laatste maand vertellen.

Toen we in Sydney aankwamen was het al avond dus zijn we snel naar ons hostel gegaan dat we geboekt hadden. Het bleek uiteindelijk niet het beste hostel te zijn, dus na twee dagen zijn we verplaatst naar een ander hostel.
Uiteraard was Wil mijn verjaardag niet vergeten. Ik kreeg een fijn ontbijt op bed (enorme muffin) met champagne. Overdag zijn we naar het beroemde aquarium van Sydney geweest en 's avonds hebben we heerlijk onbeperkt sushi gegeten in een leuk tentje in downtown Sydney.

Ons tweede hostel was een nieuw hostel in het midden van Chinatown. Leuke en goedkope plek om te shoppen voor eten en kleding. Het weer was perfect en we hebben in twee dagen door heel Sydney gelopen. Over de Harbor Bridge, langs het Operahuis en door de mooie botanical gardens. Sydney is echt een hele mooie stad.

De Blue Mountains, 30 minuutjes van Sydney, is een plek die je niet mag overslaan. De avond voordat we naar de Blue Mountains wouden gaan wilden we nog even onze camera opladen. Toen bleek ons kluisje opengebroken te zijn op onze kamer en was de camera weg, inclusief oplader! Ongelovelijk. Ook mijn Ipod was weg. Zwaar balen uiteraard, maar gelukkig hadden we voordat we naar Sydney vlogen nog al onze foto's op de harde schijf gezet.   Maar ipv ons tripje naar de Blue Mountains werd het een tripje naar het politiebureau.
We wilden uiteraard niet onze reis laten verpesten door dit, dus dezelfde dag nog een nieuwe (minder goede) camera gekocht. De dag erna alsnog naar de Blue Mountains gegaan. Daar een mooie wandeling gemaakt. Ook Wil vond deze wandeling super mooi, totdat ze een aantal bloedzuigers op d'r been vond. Toen was de lol er uiteraard snel vanaf en zijn we huiswaarts gegaan :) Maar het was super mooi.
Die dag erna hebben we het hele rondje langs de Bridge en het Opera huis nog een keer opnieuw gedaan omdat als onze foto's weg waren.

In totaal hebben we een week in Sydney doorgebracht en ons uitstekend vermaakt. Sydney is een stad die hoog op ons lijstje is komen te staan.

Nu moesten we naar Melbourne zien te komen, want daar vandaan zouden we uiteindelijk naar Nieuw Zeeland vliegen. Op internet hadden we een relocation car gevonden, en zo konden we onszelf in 4 dagen in een camper van 7 meter voor €1 per dag naar Melbourne verplaatsten.
Een super de luxe camper met tv, badkamer, koelkast, magnetron en alles erop en eraan. De rit van Sydney naar Melbourne is super mooi, langs de kust. Dus dit was super geregeld. Onderweg 1 keer op een gratis camping gestaan en een keer op de parkeerplek van een tankstation, omdat alle campings vol waren.

Eenmaal in Melbourne aangekomen brachten we de camper terug.
Bij de controle viel het ineens op dat er een enorm grote deuk in de bovenkant zat, die ons niet was opgevallen dat we 'm ophaalden. Dat zou ons dus geld gaan kosten..... Maar gelukkig kwam Wil met de geniale herinnering dat we een foto hadden gemaakt van de camper toen we hem ophaalden. Op die foto was de deuk duidelijk te zien, hét bewijs dat wij niet schuldig waren voor die deuk. Onze nieuwe camera heeft ons gelukkig dus al aardig terugbetaald.

In Melbourne hadden we geluk met het mooie weer. Melbourne was echt leuk, mooie parken, koud bier, wat wil e nog meer.
Na een aantal dagen in het centrum te hebben gezeten zijn we naar st. Kilda gegaan, de wijk van Melbourne die aan het strand ligt. Daar hebben we een paar dagen van het mooie weer kunnen genieten in de mooie parken en het strand. Ons hostel was wel een beetje gaar. Wat ook te gek was was dat ze hier een oude kermis hadden met vershillende attracties. Wil goed de stuipen op het lijf gejaagd.

Na st Kilda hebben we een ander hostel in Melbourne genomen waar we een aantal dagen met een paar Fransen hebben rondgehangen en erg hebben gelachen en lekker hebben gerelaxed.

De laatste dagen in Australie hebben we een klein busje gehuurd voor 5 dagen en hebben we de Great Ocean road gereden. Iets wat we uiteraard niet mochten overslaan.
Het zijn  300 kilometers prachtige mooie route langs de kust, met de mooiste strandjes, klifs en rotsen. Na twee dagen rustig te hebben gereden waren we aan het einde van de GOR en hadden we nog ruim twee dagen voordat de bus terug moest. Dus besloten we om terug via het binnenland te rijden terug te rijden.
Daar vonden we de eerste avond een prachtige gratis camping aan de rand van een meertje, naar mijn mening een veel mooiere plek dan de hele GOR. Hier hebben we heerlijk de zonsondergang gezien, een kampvuurtje gemaakt en hierop onze worstjes gekookt. Hoe heerlijk om 's ochtends wakker te worden aan het water. Top.

De dag erna lekker rustig gereden en 's avonds wederom een gratis plek gevonden. Ditmaal midden in het bos. Een plek waar ze vroeger naar goud zochten. En ook nu waren er een paar hippies die met volle moed met hun zeefje de rivier in sprongen.
S avonds lekker gekookt bij het vuur en heerlijk genoten van de natuur en de muggen.
Nadat we ons busje hadden teruggebracht, hadden we nig 2 nachten in Melbourne. Die laatste twee dagen hebben we lekker rustig aan gedaan. Filmpjes gekeken, naar marktjes geweest, gepicknickt, lekker gerelaxed en onze reis voor NZ geboekt.
Omdat we hier maar 3 weken hebben en toch heel veel willen zien, hebben we besloten om hier met een bus rond te reizen.
Deze bus haalt je elke dag op en brengt je naar de mooiste plekken.
Op deze manier hoeven we zelf niet veel uit te zoeken en kunnen we elkker gaan genieten.

Inmiddels zitten we al even in NZ, maar daar lezen jullie de volende keer alles over.

En uiteraard was het ons hier ook niet ontgaan dat er binnenkort in Amsterdam weer een feestje wordt gevierd, omdat onze 'concurrentie' het weer niet kon volhouden tot het eind.
En aangezien Wil het volgende verhaal schrijft zal ik er nu wat aandacht aan geven.

Let's go AFCA!!

Adventure: Our adventure
Location, country: , none
Visited: 2359 times
Last edited on: 2012-04-28 05:05:08
Created: 2012-04-28 05:05:08

Comments

miepvANDENHOEK wrote on May 7th, 2012 at 03:13:03 (UTC) :
lEUK WEER EENS EEN VERSLAG VAN JULLIE TE LEZEN, hETziet ER ALLEMAAL NOG LEUK EN SPANNEND UIT VOOR DE LAATSTE . ETAPPE. lIJKT ME LEUK OM WEER OP antigua terug te zijn. En dan wordt het werken ina die tijd!!!. Nog veel plzezier en tot een week of 5-6! Liiefs XXX oMA