Printable versionHanoi to Saigon
2012-01-02

Click to enlarge
Na nog wat dagen door te hebben gebracht in Hanoi, werd het tijd om verder te gaan. Dus vertrokken we kerstavond naar Hoi An, waar we eerste kerstdag aankwamen. Lekker rustig aan gedaan in ons fijne hostel (incl. Breakfast!).
Tweede kerstdag eerst genoten van t heerlijke ontbijt en daarna met onze volle buikjes op een scootertje de boel verkennen. Echt een geweldige ervaring. Want nadat we een Australische vrouw hadden gesproken die een koffietentje was begonnen net buiten Hoi An, zijn we, op haar aanraden, wat kleine dorpjes ingereden. Mensen zijn daar helemaal geen toeristen gewend, dus het werd een groot zwaai festijn.
Ook een bezoekje gebracht aan Marble Mountain, waar vooral Wijnand de boel goed heeft verkend.
In het knusse oude centrum van Hoi An 's avonds een kerstdinertje genuttigd en lekker vroeg naar bed.
De volgende dag nog wat rondgewandeld en 's avonds met de bus naar Mui Ne. ( Voor de kenners: ja, dan sla je een heel stuk over ( Hue, Na Trang, Da Lat) maar we waren klaar met regen en kou en in Mui Ne waren we van zon verzekerd. Wel een fijn idee zo met het nieuwe jaar op komst.)
Onderweg naar Mui Ne al wat mensen ontmoet. Eenmaal aangekomen met zn allen een slaapplek gezocht en daar, met dat groepje, gebleven tot en met nieuwjaar.
Mui Ne staat bekend om haar grote zandduinen. Samen met Todd (Amerikaan, die we zeker gaan opzoeken als we daar zijn) op scootertjes daarheen gereden. Wij besloten de duinen te verkennen op quads, en dat was echt heel vet. Ik achterop bij Wijn, heb bijna zn T-shirt kapot gescheurd. Ook ik heb even gereden met Wijn achterop. Hij was zo van slag, dat hij tot foto's maken niet in staat was, haha.
Tot aan nieuwjaar onz heerlijk vermaakt, veel lekker seafood gegeten en genoten van de zon.
31 december met onze hele groep lekker gegeten en daarna naar een feestje. Het feestje zelf was niet heel veel aan. Voornamelijk Russen, waar Mui Ne echt vol mee zit. In restaurants spreken ze zelfs Russisch en hebben ze Russische menukaarten.
Maar gelukkig waren we met een leuke groep, dus wel lekker gedanst, gesproost en gelachen.
Nu is het dan 2012, tijd om naar Saigon ( Ho Hi Min stad) te gaan. Goed begin van het nieuwe jaar al zeg ik het zelf. Nog een paar uurtjes in deze bus. Daar gaan we toch nog proberen ons motoravontuur te verwezelijken. Het plan is om twee motortjes te huren voor een aantal dagen en dan lekker te cruisen door kleine dorpjes.
We shall see....
Last but not least, nogmaals HAPPY NEWYEAR!