Printable versionHawkes Bay
2008-09-12

English version below

Afgelopen week ben ik een weekje alleen op pad geweest. Ik ben naar de Hawkes Bay regio gegaan. Ik ben eerst naar Hastings gegaan. In het hostel waar ik verbleef waren alleen Thaise mensen, erg aardige mensen, alleen spreken ze bijna geen engels. Erg vervelend. Om het nog erger te maken, kwam ik er vlak voor het slapen gaan achter dat er een spin in mijn slaapzak zat. Met veel moeite kreeg ik een Thai naar mijn kamer om hem te verwijderen!

De volgende dag ben ik door Hastings gewandeld, het regende veel, dus ik ging naar het hostel om lekker een film te kijken. Jammer genoeg waren de Thaise mensen al wat aan het kijken, in het Thais...dus niets aan voor mij. Dus ben ik maar weer naar buiten gegaan om wat te wandelen. Onderweg kwam ik een vrouwtje tegen die moeite had met haar boodschappentas, dus vroeg ik of ik haar kon helpen, ik had toch niets anders te doen. Uiteindelijk nodigde ze me uit om bij haar thuis te komen lunchen en daarna heb ik daar lekker een film gekeken! Hartstikke leuk!

Voor de volgende dag had ik een wijntour geboekt. Met een groep van 5 gingen we een aantal wijngaarden bezoeken...en natuurlijk veel wijn proberen!! Jammer genoeg vond ik de wijn in deze regio niet echt heel erg lekker. Maar ik kon natuurlijk niet weggaan zonder twee flesjes dessertwijn voor Tom mee te nemen. Dat is mierzoete wijn, die Tom zo naar binnen werkt :) Tijdens de wijntour ben ik ook bevriend geraakt met Brian, die in Napier verbleef.

De volgende ochtend ben ik naar de boerenmarkt gegaan, waar ze ontzettend veel en ontzettend lekkere dingen verkochten. Ik moest natuurlijk wel wat lekkers halen! Daarna ben ik met Brian naar Te Mata peak gegaan, en we hebben ook meteen een kaasfabriek bezocht, waar we natuurlijk lekker kaas konden proeven!! Vervolgens zijn we bij een wijngaard gaan lunchen, voordat we naar Napier vertrokken. In Napier zijn we naar de haven toe gewandeld, wat ontzettend ver weg bleek te zijn. In de ochtend heb ik een lift van Brian gekregen naar Gisborne. Onderweg zijn we nog even bij de Tangioio falls gestopt voor een korte wandeling. Het hostel in Gisborne bleek bijna geheel verlaten...wij waren de enige twee gasten!

De volgende dag vertrok Brian naar de east cape en ik bleef nog een dagje in Gisborne. Ik ben toen lekker Gisborne gaan verkennen, ben naar de botanical gardens gegaan en naar het strand gewandeld. Daarna was het alweer een uur of 4 en ben ik maar naar het hostel gegaan en lekker een boek gelezen! In de avond ben ik met een Koreaans meisje naar de pub gegaan om wat te drinken.

Ik moest 's ochtends weer vroeg op, omdat ik de bus naar Opotiki nam (om 7 uur). Daar aangekomen ben ik eerst even naar het hostel gegaan om mijn tas te dumpen. Daarna ben ik het dorpje gaan verkennen en uitzoeken bij de I-site of er iets leuks te doen viel. Dat viel een beetje tegen. Er was een leuke wandeling die ik wel even ging doen, maar halverwege werd ik overvallen door een behoorlijke regenbui. Ik brak de wandeling maar af en ging het centrum in om te schuilen. Ik was net op tijd, want het werd alleen maar erger! Op een gegeven moment begon het zelfs te hagelen! De rest van de dag heb ik maar in het hostel doorgebracht en een boek gelezen. Ik vond het hostel absoluut niet leuk, omdat er zo veel duiters waren die alleen maar duits aan het praten waren. Echt irri, vooral als je tv probeert te kijken en ze niet eens proberen om zachtjes te praten. Dus ik wou perse te volgende dag weer weg. Tom regelde een bus voor mij en ik was weer op weg naar de Mount. Ik moest 4 uur op de bus wachten in Rotorua, maar gelukkig had ik een leuk boek meegenomen en hadden ze een warm water bron waar je met je voeten in kon zitten. Ik was blij om 's avonds weer thuis bij Tom te komen.

Groetjes, Rachel

Last week I went on a trip to the hawkes bay region. First I took the bus to Hastings where I booked into a hostel. In this hostel there were only Thai people, who were working in the vineyards. It wasn't that bad, only not everyone spoke english!! And to make matters worse, just when I wanted to go to bed there appeared to be a spider in my sleeping bag...and I hate spiders!! So with some difficulty I got a Thai guy in my room to remove it! And another thing...this first night I couldn't lock my door...I couldn't figure out how to do it. Luckily the next day I figured something out to get the job done.

The day after I arrived I went for a walk around Hastings, it was raining, so I mainly stayed in the city centre. I decided to go watch a movie or something at the hostel...but the Thai people where already there watching a movie in Thai, not much fun. So I just went for a walk again, and during my walk there was a lady having trouble with her bag, so I offered to carry it for her, I didn't have much else to do anyway! In the end she invited me to her place for lunch and to watch a movie, which was just perfect!! Later when I was back at the hostel I arranged to go on a winetour the next day.

So I went on the winetour, we visited 5 different wineries. The wines they have in the Hawkes Bay region was not really what I like. In the end I had bought two dessertwines, because Tom likes them so much :) I met a guy (Brian) on the winetour, with whom I went to the Mata Peak on the next day. After I had gone to the farmers market in Hastings. The market was great, they had loads of different things. And of course I had to buy some cookies, jalapeņo peppers and dried feijoa (which turned out to be really horrible). After visiting the Mata Peak we went to a cheese factory where we could taste some cheeses. On our way back to Napier we went to a winery/restaurant to have lunch. Back in Napier we went for a walk to the harbour, which turned out be very far away!

The next day we set out to Gisborne, underway we went to visit the Tongioi falls which were really pretty. The hostel in Gisborne was very quiet, we were the only two people to stay! We didn't do much more that day, just watched a movie and went to where Cook landed. The day after Brian went on his way along the east coast, and I stayed for another day. I walked around Gisborne, went to the botanical gardens, which were very nice. And walked along the beach. When I came back at the hostel, more people had arrived, which was nice. In the evening I went out for a drink with a Korean girl.

The next morning I had to get up early, as I had to catch a but at 7 am to Opotiki. I arrived there at 9 am and booked into a hostel. Then I went for a walk and to the I-site. There wasn't much I could do. There was a nice walk, so I set out. But halfway through it started to rain horribly, so I cut my walk short and headed for the town centre. I was just in time before it become even worse! It even started to hail. I went to the supermarket and bought some nice things to eat, because I didn't think it would be getting any better. So I just stayed at the hostel, reading a book.

I was happy that I was leaving the next day, because the hostel was awful. There were a lot of germans, who spoke german the wole time, how annoying!! I couldn't even watch television, because they had to talk through it in german!! So I was happy that I just got back on the bus to go to the Mount, via Rotorua. I had to wait 4 hours in Rotorua, but I had a nice book. I was glad to see Tom again!