Printable versionUpdate!!
2008-06-23

Hoi allemaal!!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat op LOE heb geschreven....hoog tijd voor een update.

Tom is nu ongeveer 3 weken bij me geweest in Porirua…wat ik heel erg fijn vind!! Maar op het moment is hij weer even terug naar Tauranga gegaan om zijn vlieg brevet om te laten zetten naar een NZ brevet. Hopelijk is hij met een weekje weer terug!

Twee weken geleden ben ik met een collega (Shanika) naar Picton toe gegaan. Waar we natuurlijk een heerlijke wijntour hebben gedaan. Deze keer was het georganiseerd, wat ook wel leuk is voor een keertje. We hadden een hele gezellig groep…en we hebben heel veel geleerd over wijn ;) Vanuit Picton zijn we naar Blenheim gereden om de wijngaarden te bezoeken, echt zo mooi daar! Na een middagje wijn proeven…en kopen…zijn we weer in Picton gedropt. Samen met Oliver (een jongen die we hadden leren kennen op de wijtour) zijn we toen wat gaan eten in een of ander restaurantje. Vlak voor de ingang ontmoeten we nog een gozer, die alleen was en hebben hem ook maar uitgenodigd om met ons te eten. Het eten was erg lekker…maar het was er zooo koud!! En de WC was ook nog eens buiten. Op een gegeven moment zijn we maar naar een koffietent gevlucht om met een warme kop chocolademelk weer een beetje op te warmen. En natuurlijk regende het toen we van plan waren naar huis te gaan…en wij moesten dik 15 minuutjes lopen…dus even gewacht tot het ergste over was…en daarna maar heel gauw weg wezen. We hadden mazzel en warden dus niet nat!!
Voor de volgende dag hadden we nog niet echt een plan. We zijn uiteindelijk naar de Seahorse aquarium gegaan…wat een lachertje was…echt er was niet veel te zien…gelukkig was het etenstijd en kregen we dus wel een rondleiding van de dierenverzorger. Dat maakte het toch wel weer goed. Daarna zijn we met een boottocht mee gegaan. We zijn naar een vogel reservaat gevaren, waar we even konden rondwandelen. Onderweg hebben we dolfijnen, zeehonden en pinguins gezien!! Echt zo gaaf om ze van dichtbij te zien joh! In het vogel reservaat, kwamen de vogels ook redelijk dichtbij…ze waren helemaal niet bang voor je. Voordat we bij ferry werden gedropt zijn we nog langs een zalmboerderij gevaren…maar het bleek dat we niet voor de zalm kwamen…er lagen allemaal zeehonden lui te liggen op de houten planken die de zalmboerderij opsplitst…geen van de zeehonden ging ervandoor…het was echt een heel leuk gezicht!
Daarna was het tijd om de ferry te pakken en weer terug naar Wellington te keren. Tom heft ons van de ferry terminal opgehaald, wat heel fijn was…want ik was doodop!

Vorig weekend zijn Tom en ik naar Eastbourne gegaan om naar de Pencarow Lighthouse te wandelen. Tom had de backpack meegenomen, omdat we van plan waren ergens onderweg te gaan kamperen. Maar nadat we naar de vuurtoren zijn gewandeld besloten we toch maar weer terug te lopen. We hebben de tent een paar kilometer voor het begin van het pad opgezet op een mooi beschut plekje. Tom ging lekker even noodles klaar maken voor het avondeten…terwijl ik lekker in de ‘warme’ tent bleef. Het is altijd zo lekker om wat te eten als je actief bent geweest. Jammer genoeg hebben Tom en ik geen van beide goed geslapen die nacht…De volgende ochtend zouden we naar East Harbour Regional Park gaan, maar we hadden het allebei wel een beetje gehad. We zijn dus lekker naar huis gereden! Lekker lui gedaan de rest van de dag J

Afgelopen weekend heb ik niet veel gedaan. Ik ben met een vriendin naar de bioscoop geweest…en niet veel meer eigenlijk.

Oh ja…Tom is blij met de auto!! Ik ben zo opgelucht dat hij het niet een vreselijk barrel vindt! En ik heb vorige week mijn theorieexamen voor de auto gehaald…dus ik heb mijn leerbewijs binnen. Ik mag dus in de auto rijden met Tom naast me. Dat zal wat worden!

Stage gaat verder ook allemaal goed. Nog maar 7 weken te gaan. Ik ben wel blij als het zover is hoor, kan ik eindelijk lekker even genieten van vakantie!!! Tom en ik gaan dan eerst samen een paar weken rondreizen. Daarna gaat Tom voor 3 maanden naar Tauranga en ik wil dan eigenlijk toch nog wel rondreizen, dus dat zal ik dan maar alleen moeten doen! Als Tom klaar is in Tauranga gaan we wel weer samen verder hoor!!

Tot gauw! En geniet van het lekkere weer dat!