Printable version,,We made it this far, it's time to celebrate. Na, na na, naa
2008-12-15

!Waarschuwing!: Het wordt ten zeerst aangeraden om alleen de Samenvatting (onderaan) van dit belachelijke Journal te lezen!

Opeens is het zover. Na tien maanden doorgebracht te hebben in Oz, is het weer tijd om naar huis te keren. Heb net een stukje taart opgegeten, die Joyce speciaal voor mij had gemaakt. Bovenop stond de tekst: ,,Farewell Sofie”. Aan de zijkant zat hagelslag. Morgen brengt Joyce me naar het vliegveld. Zo eindig ik mijn tijd in Australia, zoals ik hem ook begonnen ben: Uitermate gastvrij ontvangen door de familie Eid. In de tussentijd heb ik echter wat meer van Australie gezien.

Het begon met mijn stage in het Nepean Hospital. Mijn eerste dag in de zusterflat, nodigde mijn duitse huisgenoten me uit voor een weekendje naar Ulludulla. Zo maakte ik mijn eerste weekend al mijn eerste tripje. Daarna begon ik aan mijn stage. De mensen daar waren heel vriendelijk. Helaas verliep de stage niet meteen heel soepel, maar uiteindelijk heb ik toch data weten te verzamelen. En ondertussen ontmoette ik in de zusterflat een heleboel (voornamelijke duitse) mensen. Daarmee kon ik in de weekenden en avonden gezellig dingen ondernemen en Sydney en bijbehorende stranden ontdekken. Tijdens een weekendje in Cronulla, leerde ik Cleo kennen. Die werd mijn nieuwe beste vriendin. We zaten in het zelfde schuitje: allebei geneeskunde student, hier in Australie voor wetenschappelijke stage, voor zelfde periode, woonachtig in een van de westelijke suburbs. Bovendien hadden we het ook gewoon gezellig. Vanaf toen maakte ik mijn tripjes naar Sydney met Cleo en met ‘haar of mijn duisters‘. Ook nog een aantal leuke tripjes gezamenlijk met Sarah en James, twee Ozzies die ons leuke plekjes in de stad lieten zien.

Verder

Na vier maanden in (de omgeving van) Sydney, was het tijd voor een nieuw avontuur. Eerder al, had ik Nanda (teamgenootje van US) en haar huisgenoot Birgit in Sydney ontmoet. Beiden waren in Melbourne aan het studeren. Na Sydney was dat mijn eerste stop. Na een gezellige week in Melbourne, vlogen we met nog twee vriendinnen van Nanda naar Alice Springs. Opeens bevonden we ons in het midden van Australia, in de zogenaamde ’outback’. We haalden onze gehuurde Wicked Vans op en reden naar Uluru (ook wel bekend als ’Ayers Rock’). Een indrukwekkende ervaring. De rest van de maand brachten we al tourend in de busjes door. Dwars door de outback van Australie. Onze eerste grote stad was Darwin. Waar ik nog een tour kreeg van Sarah, die daar oorspronkelijk vandaan komt en net toevallig bij haar ouders langs was. In Darwin haalden we nog meer vrienden van Nanda op, zodat we verder in een drie busjes tellend wicked konvooi, verder trokken richting Townsville. Onderweg prachtige national parken bezocht en twee legendarische avonden gehad in de Daily Waters (outback) pub. Heb een erg leuke tour gehad met de Wicked Crew.

Broeden

Het merendeel van de Wicked Crew, vloog weer naar huis. Ik bleef met nog twee meiden achter in Cairns. We hadden het wel gezellig samen, maar uiteindelijk gingen we allemaal wat anders doen, dus was het tijd voor een nieuw plan. Na wat broeden bij the Lagoon, kwam daar een idee. Ik wilde naar de westkust. Naar Broome. Boekte een vlucht naar Darwin. Daar vond ik na een dag een lift. Leerde Alex, de duitse surf dude ‘s avonds kennen, en de volgende ochtend vertrokken we samen. In een record tempo reden we naar het tropische Broome. Daar wist ik binnen een dag een baantje te krijgen als schoonmaakste/oppas. Wonen deed ik in een tentje op een camping vol met gitaarspelende en blowende backpackers. Besloot een gitaar te kopen, en vond meerdere gitaarleraren op de camping. Oefenen deed ik op het strand. Na drie weken begon het steeds drukkender warm te worden. Werd ’s morgens vroeg mijn tentje al uit gebrand. Bovendien werd ik nieuwsgierig van iedereens verhalen over de westkust. Een van de gitaarspelers, James, was van plan om naar Perth te rijden. En ik mocht met hem mee . Zo de westkust van Australie ontdekt. Erg mooi.

Opnieuw

In Perth was het niet zo tropisch meer. En ook niet zo afgelegen en rustig. Weer een echte stad. Maar ook mooi, vooral de wijk Fremantle. Kreeg in hostel accomodatie, als ik ’s morgens hielp met schoomaken. Ideaal. Ook kwam ik de barvrouw van de Daily Waters pub tegen en ontmoette ik mijn dormgenootje uit Cairns, die in deze stad woonde. Met hun allebei nog een gezellige tijd gehad. Vervolgens vloog ik weer terug naar Sydney. Maar mijn reis was nog niet afgelopen.

Want een paar dagen later kwam ook Nikki in Sydney aan. We zouden samen aan een nieuwe trip beginnen. Ook fiets- en uitgaansvriend Smike was in Sydney. Erg leuk om weer vriendjes en vriendinnetjes van thuis te zien. Was zo gewoon en tegelijk ook weer zo raar. Samen een paar leuke dagen in Sydney gehad. Smike ging in een andere richting. Nikki en ik trokken met ons busje naar het noorden. In drie weken reden we de Oostkust af. Met tussendoor nog een trip naar Fraser Island en heerlijk gerelaxed op een zeilboot bij the WithSunday Islands. Na deze mooie tocht, waarin we allerlei mooie plekjes hebben bezocht, vlogen we naar Nieuw Zeeland. Ook daar tourden we gezamenlijk rond in een gehuurd busje. In het Abel Tasman Park hebben we nog een paar dagen met Karin en Greetje doorgebracht. Was erg leuk om mijn grote zus, na zo’n lange tijd aan de andere kant van de wereld te treffen. De uitzichten en de tochten op het zuidereiland waren echt prachtig. Ook nog eventjes op het noordereiland rondgereden. Totdat we in Auckland kwamen. Nikki vloog naar huis om daarna snel weer op het vliegtuig te stappen richting de Antillen.

Ook ik kon nog even tsjillen in de zon. Maar dan in Sydney. Nog even optimaal van de stad genoten. Een balletvoorstelling in het opera house bezocht, naar het strand geweest, door de stad geslenterd. Afscheid genomen van de mensen hier. Ditmaal wat definitiever. Tot, wie weet, waar, ooit ergens in de wereld? Laatse weekend hier, samen met Roland nog naar Cronulla geweest en daar National Park bezocht. Vandaag voor het laatst de ferry naar (mijn favoriete strand) Manley genomen.

Samenvatting

Want morgen is het zover. Dan staat er, als het goed is, een vliegtuig voor mij klaar. Heb erg genoten van mij tijd hier in Oz. Heel veel mooie plekjes bezocht en heel veel mooie mensen ontmoet. Heb niet alleen erg genoten, heb ook het idee dat deze trip me geleerd heeft over mensen en over mezelf. Heb het idee dat deze reis een verrijking voor me is geweest (en dan heb ik het niet alleen over mijn onderkin). Verder ben ik bang dat ik hier een virus heb opgelopen. Maar dan eentje waar ik liever niet vanaf kom. Maar eerst weer even genieten van jullie en van Nederland. Heb zin om met jullie naar een kroeg te gaan, en fout te dansen. Zie uit naar mijn Robber zonnepittenbrood met Old Amsterdam als beleg, andijviestampot en Dame Blanche pudding van Mona. Heb zin om weer lekker te gaan handballen. Heb zin om mijn verworven lidmaatschap van de orde-der-bovenbeenschuurders aan mijn fiets en de Amsterdamse grachten kwijt te raken. Heb zelfs een beetje zin om aan mijn co-schappen te beginnen.

Mocht je me willen opwachten op Schipholie om zo je knuffel zo snel mogelijk in ontvangst te nemen, dan is het handig om te weten dat ik op woensdag 17 December om 12:25 met vlucht KE925 vanuit Seoul aankom. En anders tref ik je vast snel ergens anders.

Adventure: My adventure
Location, country: ,,We made it this far, it's time to celebrate. Na, na na naa,  Australia
Visited: 1255 times
Last edited on: 2008-12-15 12:47:28
Created: 2008-12-15 12:46:48

Comments

Greta wrote on June 26th, 2016 at 22:18:15 (UTC) :
Son of a gun, this is so heulplf!
Rahmad wrote on December 11th, 2015 at 18:43:14 (UTC) :
This arilcte went ahead and made my day.
Priya wrote on December 11th, 2015 at 18:00:06 (UTC) :
This arctlie is a home run, pure and simple!