Printable versionHoi allemaal !!
2008-11-19

Ride like the wind
Click to play movie
2008-11-11
Hoi allemaal,

het is alweer een hele tijd geleden dat ik voor het laatst wat het geschreven, dus nu eindelijk weer wat nieuws van mij. Ik moet zeggen dat sinds we in de Mount zijn ik een heel rustig bestaan heb. Ik doe hier niet veel meer dan boeken lezen, wandelen, joggen, met tom mee vliegen of een biertje nemen Ik heb het reuze naar mijn zin.

In september zijn we voor een paar dagen naar Wellington gevlogen, wat ontzettend leuk was! Hebben we meteen weer wat vrienden van ons opgezocht. De vlucht erheen was erg mooi, al hadden we wel behoorlijk last van turbulentie. Ik moest echt wennen aan het vliegen hoor, vond het toch best wel eng. Nu gaat het wel een stuk beter hoor, tom is dan ook een hele goede piloot, dus hoef ik nergens bang voor te zijn.

Een paar dagen na terugkomst in de mount hebben we de gestrande orka gezien, wat ontzettend mooi was om te zien (vooral het vrijlaten gedeelte natuurlijk).

Tom heeft mij ook voor een weekendje mee naar de coromandel genomen. We hebben cathedral cove en hot water beach bezocht. Cathedral Cove was echt ontzettend mooi, de wandeling erheen was ook niet verkeerd. We hebben hier zelfs nog onder de douche gestaan.
En we hebben ontzetten genoten op hot water beach, als je hier een kuil in het zand graaft dan komt er warm water naar boven. Jammer genoeg waren er ontzettend veel mensen die wel even een kuil wilden graven. Tom leefde zich uit met het kuilen graven en ik kon lekker genieten van het warme water en de zon. Daarna zijn we nog even verderop het strand (waar het rustig was) wezen kiten, althans tom ging kiten en ik ging lekker mijn boek lezen. Dit duurde ongeveer 5 minuten, want toen bleek dat er toch echt te weinig wind stond...

In oktober hadden we een bal van de vliegschool, hier hadden we ontzettende zin in. Ik had een feestjurk van een vriendin geleend en tom had een nette broek en schoenen gekocht, het was echt hartstikke gezellig. Alleen was het wel een beetje jammer dat we niet echt veel mensen kenden. We hebben wel gezellig samen staan dansen en natuurlijk bier gedronken!

Daarna besloot ik om er voor een paar weken alleen op uit te gaan. Tom bracht me met de auto naar Te Aroha. Ik verbleef op de camping, hier huurde ik een caravan voor een paar nachten. Hier heb ik een paar mooie wandelingen gemaakt (al werd het weer soms erg slecht), ik heb de mokena geyser bezocht en ik ben naar de plaatselijke mineral pools geweest. Deze mineral pools waren heerlijk, je had dan een tobbe vol met warm water helemaal voor jou alleen en het was tot de rand toe gevuld met water. Daarnaast was er ook nog een knop die voor bubbels zorgde, echt heerlijk!!

Vervolgens pakte ik de bus naar Thames. In Thames heb ik de thames coastal walkway gewandeld, die maar 4 km lang is (dat valt dus reuze mee). Ook ben ik naar de markt geweest en naar een oorlogsmonument. Verder heb ik lekker mijn boek in het zonnetje gelezen, want mijn voeten deden nu al zeer van het wandelen in Te Aroha.

Ik ging hierna verder naar Coromandel town, waar ik eindelijk weer eens de tent opzette. Hier wilde ik naar een oude spoorlijn wandelen waar nog een klein treintje reed. Onderweg kwam ik een meisje tegen dat ik al eerder was tegen gekomen, zij zei dat er niet zo veel aan was, dus besloot ik maar de rest van de dag met haar op te trekken. We hebben lang gewandeld samen, we hebben de Long Bay track gedaan en zijn langs de kust gelopen. Was echt wel mooi joh, maar was zeker hongerig en moe toen ik weer terug bij de camping kwam!

Hier heb ik ook de coromandel coastal walkway gedaan, dit was wel georganiseerd, maar anders was het voor mij niet mogelijk. Ik moet zeggen dat ik de wandeling echt hartstikke gaaf vond, ontzettend mooi.

Toen heb ik de bus naar Whitianga genomen, waar ik de maramaratotara track en naar Shakespeare's lookout heb gewandeld. Ik vind dat je hier in NZ echt veel en ook mooie wandelingen kan maken.

Daarna heb ik Hamilton aangedaan, hier ben ik maar 1 nachtje geweest. Ik heb hier alleen de riverside walk gedaan, wat langs de rivier loopt.

Otorohanga was mijn volgende stop, omdat ik hier graag naar het kiwihuis wilde gaan. Hier kon je verschillende vogelsoorten in NZ zien. En dus ook de kiwi! Ik heb zelfs gezien dat de kiwi's werden gevoerd, was echt heel erg mooi om dat te zien. Dezelfde dag nog ben ik doorgegaan naar de Waitomo Caves, er was namelijk geen backpacker accomodatie in Otorohanga. Hier kreeg ik tot mijn verassing een sms van Tom dat Saskia langs zou komen dat weekend! Ik ben in Waitomo wezen black water raften, dan ga je met een opblaasband en een wetsuit aan een ondergrondse rivier op. Onwijs kicken!!! We gingen zelfs van een kleine waterfal afspringen!! Gelukkig was het water niet al te koud!

De dag daarna ben ik terug naar Hamilton gegaan waar Tom me kwam oppikken. Dan konden we 's avonds Saskia gezellig samen ophalen. Het was erg leuk om haar weer te zien na al die tijd. Ze kwam om 2 uur 's nachts aan, we hadden daarom een kamertje op een camping gehuurd. Nadat we haar hadden opgehaald, hebben we dus nog maar een paar uurtjes lekker geslapen. De volgende ochtend zijn we op de koffie bij Jeanette gegaan, een kennis van Tom en Saskia. Daarna zijn we weer terug naar de Mount gereden. Saskia zou voor ruim een week bij ons blijven.

We zijn met z'n 3en naar de Talisman Gold Mines geweest waar ze jammer genoeg geen goud meer hadden, maar wel veel mooie wandelingen. We konden hier door oude tunnels wandelen en hier kon je zelfs glowworms zien. Gelukkig had Tom een klein lampje mee, want het was anders erg donker!!

Verder zijn we een dagje naar de Mcllarren falls park gegaan, waar je over grote stenen in de rivier kon wandelen.

Ook zijn we voor een paar dagen naar Great Barrier Island gevlogen. Het laatste stuk van de vlucht was behoorlijk spannend, doordat het eiland in een wolk zat (we konden het dus niet zien). Gelukkig werd het zichtbaar toen we dichterbij waren gekomen en konden we het vliegveld vinden, maar was wel spannend! Hier zijn we naar hot pools gewandeld, waar Tom natuurlijk poedelnaakt in moest springen. Saskia vond het erg leuk op het eiland en bleef hier nog een paar dagen terwijl Tom en ik weer terug naar de Mount gingen.

En natuurlijk heeft Tom nu ook al zijn verjaardag gehad! We hebben er een erg gezellig dag van gemaakt met z'n 3en. Maar op zijn verjaardag had Tom ook nog eens een verassing voor mij!! Hij wilde mij die al eerder geven, maar jammer genoeg kon die niet doorgaan...maar het kon wel op zijn verjaardag....en wat denk je...krijg ik een luchtballonvaart van hem!! Hoe gaaf is dat!! Het is iets dat ik altijd al onwijs graag heb willen doen en hij was zo lief om dat even voor mij te regelen! Het was ook een ontzettend mooi ochtend (we moesten al om 04.10 wegrijden uit de Mount) om te vliegen :) Nadat we terug kwamen zijn we voor Tom zijn verjaardag wezen picknicken, waarna we een lekkere mokkataart voor hem hadden gemaakt (en het was zowaar nog lekker ook!) en een liedje gezongen. Omdat het zulk lekker weer was zijn we maar naar het strand gegaan en hebben we met de frisbee gespeeld. En natuurlijk gingen we in de avond uit eten! 's Avonds hadden we een gezellig avond thuis, Tom had van Saskia figuurballonnen gekregen.....en ze kregen een heel slim idee....ze wilden goochelen....de ballon ging de neus in en kwam de mond weer uit....ja echt....we hebben video bewijsmateriaal...wacht maar...dat krijgen jullie vast nog wel te zien...ik moet zeggen dat ik het wel heel erg hilarisch vond, maar ik moest er niet aan denken om mee te doen!

We zijn ook naar White Island geweest, wat een eilandje hier vlakbij is. Dit is een actieve vulkaan, al loopt er geen lava langs de stenen. We zijn er met een bootje heen gegaan en ik vond dat natuurlijk heerlijk. Lekker voor op het dek zitten om mee te dienen met alle hoge golven. Jammer genoeg vond Saskia het niet zo fijn, ze werd een beetje zeeziek. White Island was echt onwijs gaaf, het leek net een maanlandschap. En de grond en de stenen hadden veel verschillende kleuren. We moesten wel een helm dragen voor het geval iets fout zou gaan en we hadden ook gasmaskers. De lucht die er namelijk hing sloeg soms ontzettend op je keel en zo'n gasmasker was dan heel erg prettig.

Ik ben ook nog een dagje gezellig met Saskia wezen shoppen in Tauranga. Daarna is ze weer vertrokken, maar niet naar Australie zoals gepland. Ze vond het zo fijn hier in NZ dat ze wat langer blijft, maar ze wilde graag naar Great Barrier Island, dus daar zit ze nu tot 7 dec. Dan is het naar Australie en dan alweer verder naar Azie.

Gisteren zijn Tom en ik hier vlak voor de zee ingegaan met een kayak. Echt hartstikke leuk joh! Eerst zijn we om rabbitisland gevaren, waarna we de golven gingen berijden! Woehoe!! Dat was leuk! Ik ben er natuurlijk wel uit gevallen, maar het was echt reuze leuk. Gelukkig was het water niet koud, althans dat merkte we niet.

Morgen ga ik voor een paar dagen naar Wellington toe. Even wat vrienden opzoeken. Aanstaande dinsdag komt Vincent, een vriend van Tom, hierheen voor een paar weken vakantie. We gaan samen met hem op pad. We zullen tot ongeveer 30 nov in de Mount blijven, waarna we naar Northland toe gaan en daarna zoeken we een weg naar Wellington om daarna naar het Zuideiland te gaan. En op het zuideiland krijgt Tom eindelijk zijn cadeautje van mij...

We blijven tot 27 januari in New Zealand en dan gaan we door naar Hong Kong, om 28 februari weer terug in NL te komen.

Nou goed, dat is wel een lang genoeg verhaal voor nu. Hopelijk vergeet ik niet om binnenkort weer een keer wat van me te laten horen.