Printable versionFinally on the South Island
2008-12-22

Hoi!!

Mijn korte tripje naar Wellington was hartstikke leuk. Ik ben met een vriendin naar Kapiti Island geweest, een  natuur reservaat, echt schitterend. We hebben hier heel veel vogels bekeken en zelfs een zeldzame vogel gezien (een takahe). Natuurlijk ben ik ook wat vrienden wezen opzoeken.

De dag nadat ik weer terug in Mt Maunganui was zijn Tom en ik naar Auckland vertrokken om Vincent op te gaan halen. In de avond zijn we met Maggie, Olly, Lucy en Loke uit eten geweest. Het was hartstikke gezellig om hun weer even te zien. Die nacht bleven we bij een kennis van Tom slapen, en we moesten er weer erg vroeg uit. Vincent kwam namelijk om 5 uur 's ochtends aan!! Maar dat hadden we natuurlijk wel voor hem over. Dezelfde dag zijn we weer terug naar Mt Maunganui gereden, onderweg hebben we nog een korte wandeling in de Karangahaka Reserve gedaan. Aan het einde van de week moesten we onze kamer uit, omdat we dan eindelijk begonnen met rondreizen!!! Ik keek daar echt onwijs naar uit joh. Maar voordat we vertrokken zijn met nog met Graham, een kennis van Tom, de zee opgegaan met z'n bootje. We zijn wezen vissen, echt wel lachen. We zijn ook een dagje met de boot meegeweest met Lee, een vriend van Tom die hij heeft leren kennen op de vliegschool. Tom ging waterskieen en ik heb een keer op een opblaasband achter de boot gezeten. :)

Voor vertrek zijn we ook nog een dagje naar Rotorua gegaan om te zorben. Dan word je in een plastic bal geplaatst en rol je van een heuvel af!! Ik ben samen met Tom erin gegaan en we rolden echt over elkaar heen! Geweldig :) Daarna zijn we gaan relaxen in een warm water stroompje en hebben we de modderpoels bewonderd.

Goed op dag van vertrek zijn we de Coromandel in gereden, want we wilden Vincent hot water beach laten zien. Jammer genoeg waren er echt super veel mensen en was het dus niet echt geweldig.
Vervolgens zijn we naar Waiwera gereden waar we wederom in de hot pools hebben gelegen. Onderweg zijn we wel gestopt om de New Chums Beach track te doen, dat was een wandeling langs het strand naar een ander strandje toe. Was een hele mooie wandeling.
We zijn ook naar Goat Island geweest, hier kon je heel erg mooi snorkelen! Echt geweldig om al die vissen te zien. En natuurlijk hebben we grote Kauri bomen gezien. Onderweg zijn we vaak bij watervallen gestopt om even te kijken. En gelukkig zijn we vaak bij een camping gaan staan met de tent, dat was fijn joh! Ik ben altijd blij als we een wc hebben, maar ook nog eens een douche en een keukentje...geweldig! Natuurlijk hebben we ook af en toe wild gekampeerd of op een DOC camping gestaan, maar niet zo vaak als gewoonlijk :) Vind ik helemaal niet erg.

In Northland zijn we naar een fantastisch mooi strand gegaan, Matapouri. Het was echt onwijs mooi, ook al was het water ontzettend koud we zijn natuurlijk wel wezen zwemmen. In de avond zijn we naar de haven in Tutukaka gegaan om Vincent op te halen van zijn dagje duiken en toen zagen we een enorme pijlstaartrog! Fantastisch om te zien. Vervolgens zijn we doorgereden naar Russell om Paul, een kennis van Tom op te zoeken. Die avond zijn we naar Paihia gegaan omdat we een overnacht cruise hadden. We gingen met een boot weg en bleven daarop slapen. Eerst begonnen we met vissen, ik had niet zoveel geluk, maar Tom vind wel 2 vissen!! Toen het eenmaal donker was gingen we met de kayak erop uit, er waren namelijk lichtgevende algen die oplichten als je het water beweegt. Je peddelt dus door een zee van licht! Daarna zijn we ook nog eens van de boot afgesprongen om een duik te nemen en rond te zwemmen tussen die algen :) De volgende dag gingen we vanaf de boot snorkelen en zagen we onwijs veel vissen die heel dicht naar het wateroppervlak kwamen. Tot slot zijn we nog naar een eilandje gevaren waar we konden relaxen en kayaken, echt heerlijk. Dit was echt een gave cruise!!

Op onze tocht in Northland zijn we natuurlijk ook naar Cape Reinga gegaan. Met een bus zijn we over 90 mile beach gereden, wat echt ontzettend gaaf was. Vervolgens zijn we door een riviertje heen gereden om bij een zandduin te komen waar we vanaf konden sleeen! Ik vond het doodeng en het duurde wel even voordat ik durfde. Maar uiteindelijk ben ik wel gegaan en het was echt lachen, dus ik ben meteen weer naar boven gehold om nog een keer naar beneden te zoeven! Tom vond het ook geweldig.

Vervolgens zijn we naar de Wairere boulders gereden waar we een wandeling konden maken en reusachtige stenen konden bewonderen. Daarna zijn we weer naar Auckland gereden, waar we tijdelijk afscheid van Vincent namen. Hij had namelijk een meisje leren kennen in Mt Maunganui en wilde toch nog even graag terug om haar op te zoeken.

We zijn eerst naar Raglan gereden waar we een nachtje verbleven. Vervolgens zijn we naar te Puia Springs gereden. Dit zou zoiets als hot water beach moeten zijn, maar we moesten wel wacht op eb. Dus wij wachten en we gaven de hoop al een beetje op, dus toen het eb was ging tom even op onderzoek uit en wat dacht je het was geweldig!! De zee trok weg en er ontstonden kleine poeltjes waar warm water was. Tom ging natuurlijk het poeltje wat groter en dieper maken en we hebben hier een paar uurtjes heerlijk in gelegen!

Daarna zijn we door gegaan naar Wellington waar we ook wat mensen hebben opgezocht. De volgende dag vertrokken we alweer naar het Zuid eiland!! Joh wat keek ik daar naar uit joh, ik had namelijk nog niet zo veel van het Zuideiland gezien. Onderweg zagen we ook nog eens dolfijnen langs de ferry zwemmen, geweldig. Die nacht zijn we wezen wildkamperen, maar het bleek dat er op die plek maar 1 klein stukje was dat recht was, die hadden we natuurlijk opgeeist. De volgende dag reden we door naar Nelson waar Vincent ook heen ging. Hij had inmiddels namelijk een motor gekocht en kon op die manier makkelijk rondreizen.

Vanuit Nelson zijn we de Abel Tasman coastal track gaan lopen. We hebben niet de gehele track gedaan, we zijn tot Totaranui gegaan wat ongeveer 35 km lopen is en dat hebben we even in 2 dagen gedaan. De eerste dag was een beetje saai, de wandeling was wel ok, maar niet the best ever. Die nacht zijn Tom en ik verbleven op een camping aan de wandeling en de volgende dag liepen we de resterende 17 km. Jammer genoeg werden we wakker met regen en we moesten weg en nog op tijd ook omdat we een rivier moesten oversteken en dat kon alleen met eb. Dus zijn we maar begonnen met wandelen, het hoosde echt ontzettend en voor we het wisten waren we doorweekt! De wandeling was echter wel ontzettend gaaf! Op sommige plekken had zich namelijk een waterval ontwikkeld over het pad heen!! Daar moesten we dan doorheen wandelen, echt fantastisch! We kwamen een uur na eb aan bij de rivier overgang...en we gingen gewoon ergens het water in om over te steken, maar de stroming was ontzettend hevig! Als je omviel zou je gewoon met de stroming meedrijven. Op een gegeven moment zagen we andere wandelaars op een ander punt oversteken en wat meer gemak hebben, wij dus weer teruglopen en het daar maar proberen, want het was echt doodeng. Op dat punt ging het een stuk makkelijker, al was de stroming nog wel sterk. Natuurlijk hebben we de overkant gehaald, maar we waren afgepeigerd daarna. Door de regen konden we jammer genoeg ook niet lang pauzeren, omdat het dan te koud werd. De laatste anderhalf uur van de wandeling was echt een drama voor mij, mijn voeten deden echt ontzetten zeer! Bij aankomst in Totoranui regende het nog steeds, gelukkig hadden ze hier een onderkomen waar we konden schuilen. Vincent zou ons hier komen ophalen, maar omdat het onderkomen zou sluiten om 4 uur, raakte ik natuurlijk in paniek en wilde ik graag een watertaxi nemen. Maar Tom wist me te overtuigen dat het weer gauw beter zou worden, en gelukkig had hij gelijk! Niet lang nadat hij dat had gezegd klaarde het op en konden we alles te drogen leggen in het gras! En natuurlijk gingen we zelf ook lekker liggen :) Jammer genoeg was heel veel nat geworden, waaronder mijn dagboek en onze portomonees. Dat was ontzettend balen, maar ja dat zal allemala hopelijk wel weer drogen.

Op het moment zijn we weer in Nelson. Tom is vandaag gaan paragliden voor de eerste keer, ik ben benieuwd wat hij ervan vind, maar ik denk wel dat hij het ontzettend naar zijn zin zal hebben. Ik heb lekker een rustdag, boekje lezen en even een verhaaltje schrijven. Wat we met kerst gaan doen is nog niet helemaal duidelijk, maar we willen graag naar een hostel, omdat we dan toch mensen om ons heen hebben en dat lijkt ons leuk. We zullen natuurlijk wel allemaal lekkere dingen in huis halen en hopelijk zal het een stralende kerst zijn hier :)
De komende 4 weken zullen we op het zuideiland doorbrengen en waarschijnlijk wel wat wandelingen doen.

We wensen iedereen natuurlijk fijne kerstdagen en ook alvast een gelukkig nieuw jaar!! Tot gauw :)